Seasonal German Cars Going Fluctuating With 3 Keywords
German 666
ドイツのクルマは非常に魅力的な存在感。
その丁寧で奥深い造り込みには
ついつい気持ちが惹き込まれて行きます。
10年単位でシフトしていく自動車の軸と流れ
かれこれ今から20数年前に遡ります。
当時はメルセデスのミディアムクラス改称され、
この辺りからはEクラスと呼ばれるようになりました。
まずは最初はメルセデスでした。
W124シリーズに惚れたのは
23年前のちょうど1993年の10月でしょうか、
年齢30代としてのマイカーメルセデスの存在感。
そして ど真ん中のEクラスというキーワードでした。
何故か年式はこの辺りの車種へとピンポイントで限られ、
1993年10月〜1995年式くらいの後期のEクラスだけが、
個人的にも非常にストライクゾーンで意識するようになりました。
重度の病気にも似た熱中症の如く勢いで本気で好きになりました。
Tモデルとして124092ステーションワゴンモデルと、
124036モデルとしてのスポーツセダン
500シリーズに特に強い興味と関心を持ちました。
124のAFFオリジナルパーツを数多く開発させていったのは、
自分自身が本当に満足するために材料や品質を、
採算度外視で量産品としてではなく趣味の領域で創り上げて行きました。
そしてそれから10年後の2003年には、
年齢40代としてのメルセデスから移行する
ポルシェワゴンというキーワードで御座います。
SUVとしてのポルシェの955シリーズにこれまた本気で惚れました。
これは後期の957モデルGTSもトライさせて頂きましたが、
結果的に振り返ると955の初期型シリーズに特化して行きました。
V8エンジンが搭載されたポルシェワゴンでしたから
メルセデスの124でしたらちょうどV8エンジン搭載の500と
ワゴンボディーの両方の良い魅力が合わさった
しかもポルシェブレンボブレーキ前後左右が
標準装着の魅力が強烈なるインパクトでした。
個人的に興味があったのは、
バリエーションはSとターボモデルの2種だけの展開でした。
反射神経では御座いませんが、
ポルシェカイエンDOHC V8 4500ccエンジンの虜になりました。
その時はベースグレードとして存在していたV6には興味が無く
NAノンターボ 4500ccの排気量 Sモデルとターボの2種類の展開です。
V8エンジン搭載のタイプSとターボモデルの2種で
エアロを含めAFFオリジナルパーツを数多く開発させて行きました。
さらに今度の10年目の節目ではスポーツクーペボディーです。
「1994年以降としての流れ20年目の節目」には、
2013年でカイエンから憧れの911シリーズにシフトして行きました。
997でも初期型ではなく後期がこれまたストライクゾーンの領域に突入でした。
年齢50代にして水冷エンジン2代目の997後期なんかが旬になるのかも知れません。
こうして10年単位でドイツ車の軸が定期的にAFFでは微妙にシフトして行きます!
今度の2023年の転換期にはどんなクルマが待ち受けているのでしょうか?
想像出来ない時代では御座いますが今から楽しみです!
Toshifumi Kako
Think of the change of the times and the quiet flow of the car at personal judgment!
Seasonal German Cars
Going Fluctuating With 3 Keywords
German 666
The German car has
a very attractive presence.
To its polite and deep built-in
A sense of intimacy is being drawn in.
Axle and flow of cars shifting by 10 years
Today we go back to 20 years ago.
At that time Mercedes'
Medium class was renamed,
From around here it was called E class.
In the case of
First of all it was Mercedes.
I fell in love with W124 series
I wonder if it was
October 1993 just 23 years ago,
Presence of my car
Mercedes as age 30s. In the case of
And it was the keyword
E - class in the middle.
Why is the year around this area
Limited pinpoint to the car model,
From October 1993 to 1995
Only the latter E class,
Personally very strike zone too
It began to become conscious.
Momentum like a heat
stroke similar to severe illness
I really liked it.
As the T model
124092 station wagon model,
Sports sedan as 124036 model
I had a particularly strong
interest and interest in the 500 series.
124 AFF original parts
The reason why we developed a lot,
Materials and quality for
themselves to be truly satisfied,
It is not as a mass production
product with outlook on profitability
I created it in the domain of hobbies.
And in 2003, 10 years after that,
Migrate from Mercedes as age 40
It is the key word "Porsche wagon".
Porsche as SUV
I fell in love with t
his seriously again to the 955 series.
This is a late 957 model
I tried GTS, too,
In conclusion as a result
We went specialized in the
early type series of 955.
V8 engine was installed
Because it was a Porsche wagon
If it is 124 of Mercedes
Just with 500 with V8 engine
Both good attractions
of wagon body combined
Moreover, Porsche Brembo brakes
front and rear, left and right
It was an impact that the attractiveness
of the standard installation was intense.
Personally I was interested in
Variation is S and
It was deployment of
only two kinds of turbo model.
Although it is not a reflex nerve,
Porsche Cayenne DOHC V 8
It became a prisoner
of the 4500 cc engine.
At that time as a base grade
I was not interested in V6 that existed
Displacement capacity
of NA non-turbo 4500 cc
It is two kinds of expansion
of S model and turbo.
Type S with V8 engine
With 2 types of turbo model
AFF original parts including aero
I let it develop a lot.
In the next ten years' milestone
It is a sports coupe body.
"Milestone in the 20th year
as the flow since 1994"
I longed for Cayenne in 2013
We shifted to the
911 series and went on.
Even in 997 it is not the initial type but the latter term
I also entered the area of the strike zone.
Water-cooled engine in 50s age
Perhaps the second generation
of the 997 late season will be in season.
Thus, the axis of the German car in 10 years
I regularly shift in AFF delicately!
In the next turning point of 2023
What kind of cars are you listening to?
Although it is the in an era where
you can not imagine, I am looking forward to it now!
Toshifumi Kako
Http://toshifumu-kako.blogspot.jp/2017/02/blog-post.html
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