2017年5月7日日曜日

124カスタムの真骨頂を目指した筋金入りの1台 W124092ワイドワゴンの完成度。















ASK  価格応談
W124092フルコンプリートマシン 
憧れのE320T 最終後期モデルベースの
ワイドワゴンが入荷しました!



価格応談扱いの124カスタム
フルコンプリートマシンの入庫です。
Mercedes Benz  W124092  
最終後期E320Tのワイドワゴンです。
初代オーナーは
スペシャルカーズでお馴染みの
あの井沼さんの手掛けた
筋金入りのマシンで御座います!

500T ワイドボディーに
メルセデスCAPの
EURO  FIVE  18インチ
ワイド500用を装着。

F : 8,5J-18   
R  9,5J-18  

EURO  FIVE  18インチ 
鍛造アルミ

F:ポルシェ993ターボキャリパー
355mmのドリルドローターに対して
リアはF360フェラーリの
リア専用キャリパーとの組み合わせ!

オーリンズE36T専用の
アジャスタブルアッパーマウントが組み込まれ
シャーシ強化も含めてブッシュ類から
強化パーツのオンパレード、
124トルクロッドも含めて
シャーシ廻りは一通りのチューニングが施された
ある意味希少なスペシャルマシンなのです!

フロントエアロはお約束の
AFFワイドVer 2が装着されております。
そしてリアは現状ですとAMG  Ver  3です。
サイドは500純正エアロの組み合わせ!

これだけでなく気になる室内は、
オールブラック
ジャーマンレザー仕様の
贅沢なる組み合わせです。
ブラウンの純正ウォールナット仕様から
AFF特注素材の
タイガーブラックバーズアイウッドへと交換され
ステアリングもスポーツスタイルステアで
引き締まって御座います!

フロントシートは
PAD  HEAD  LESTスタイルの
RECARO C-CLASSIC左右2座席  
黒い革のジャーマンレザー仕様の
左右セットを装着です。
それからダッシュボードから
センターコンソールに
リアシートにサードシートの組み合わせ、
ドア4枚のアームレスト部はもちろん
AピラーBピラーCピラーまでもきっちりと
上質なるスムースレザー仕立て!

現在のところ
エンジンは3200ccの
ノーマルですが、

M104エンジン排気系チューニングは
オールステンレスの
等長ハンドメイドマニホールドから
ツインバレルのE36Tワゴン
専用スポーツキャタライザーと
センターマフラーに
リアメインマフラーの組み合わせです。

ASK   価格応談となっております!
ご興味のある方は連絡頂ければ
現車をじっくりとご覧頂けます!


この124092 マシンをベースにして
近い将来はAMG  3,6リッターの
M104型コンプリートエンジンを載せたいと思いました!
コンプリスタイル完成を目指す一番の近道で御座います。

個人的に気になるポイントは
メーター上部の隙間と
本革ダッシュボードASSYの
収縮隙間くらいでしょうか?
これは交換させたい場所で御座います。



AFF側にて簡単な消耗部品作業をさせて頂きました。


粉の出難いブレーキパッドを前後で入れ替えました。
アルミホイールの小傷をリペア修理
EURO  FIVE  18インチ
ホイール4本オールリペア済み
シルバーカラーにて塗り直し作業を致しました。

RECARO  C-CLASSIC  パネル2枚左右の交換
灰皿のブラックウッド交換
シフトノブ交換入れ替え!

スパークプラグ6本の交換完了
エアークリーナー交換
エアコンクリーナー交換
リキモリGT-1  10W-60
エンジンオイルの全量交換完了

走行距離は実走行で
約15万キロで御座います!
年に1万キロ程度の走行距離で考えますと、
約20年以上の時間軸が
流れた事になりますと
相対的に考えると距離は
ある意味少なめかと思われます。

さらにタイミングと全体的な
走行距離と流れから判断させて頂きますと
予備メンテナンスとしては
早い段階でATのOHをしたい季節で御座います!

124カスタムとして
ここまでキッチリと仕上げるには、
なかなかの勇気と相当なる
センスと決断力が要求される領域で御座います。
ベースとしても非常にコンディションや完成度も高く、
さらには細かな場所にもきっちりと手が入った
理想を追求した
124コンプリートマシンなので御座います。


沢山のメールのお問い合わせに
電話によるお問い合わせを頂きました!
実際にAFF-1まで来られて現車を観られた方もおられます!
只今水面下で交渉中で御座いますからお早めに〜!


Toshifumi  Kako  








ASK price inquiry
 
W124092 Full Complete Machine
Longing E320T final late model base
A wide wagon has arrived!



Price custom handled 124 custom
It is goods receipt of full completion machine.
Mercedes Benz W 124092
It is a wide wagon of final late E320T.
The first owner
Familiar with special cars
That Izuma worked on
It is hardcore machine 

To 500T wide body
Mercedes CAP
EURO FIVE 18 inches
Wide 500 for wearing.

F: 8, 5 J-18
R 9, 5 J - 18

EURO FIVE 18 inches
Forged aluminum

F: Porsche 993 turbo caliper
Against a 355 mm drilled rotor
Rear F360 Ferrari's
Combination with rear special caliper!

Orleans E36T only
Adjustable upper mount is incorporated
Including chassis reinforcement from Bush kind
On parade of reinforced parts,
124 including torque rod
Around the chassis was subjected to a single tuning
In a sense it's a rare special machine!

Front aero promised
AFF wide Ver 2 is installed.
And the rear is AMG Ver 3 as it is.
The side is a combination of 500 genuine aero!

In addition to this,
All black
German leather spec
It is a luxury combination.
Brown's original walnut specifications
AFF special order material
It was exchanged for Tiger Black Birds eye wood
Steering is also a sports style steer
It is tightened!

Front seat
PAD HEAD LEST style
RECARO C-CLASSIC right and left two seats
Black leather German leather spec
It is wearing the right and left set.
Then from the dashboard
On the center console
The combination of the third seat to the rear seat,
Not to mention the four armrest parts of the door
A pillar B pillar C pillar tightly also
Fine smooth leather tailoring!

at present
The engine is 3200 cc
Although it is normal,

M104 engine exhaust system tuning is
All-stainless
From isometric handmade manifold
Twin barrel E36T wagon
With dedicated sports catalyzer
To the center muffler
It is a combination of rear main muffler.

ASK price consultation has become!
If you are interested please contact
You can see the current car thoroughly!


Based on this 124092 machine
In the near future AMG 3, 6 liter
I thought that I wanted
to put M104 complete engine!
It is the shortest way to aim
for complete completion
of a complimentary style.
 

Personally worrisome points
Gaps in the upper part of the meter and
Genuine leather dashboard ASSY
Is it about the shrinkage clearance?
This is the place you want to exchange.



We had a simple expendable
parts work on the AFF side.


I replaced the brake pads which are
difficult to discharge powder with before and after.
Repair repair of small scratches on aluminum wheels
 
EURO FIVE 18 inches
 
Four wheels all repaired
We repainted with silver color work.

RECARO C-CLASSIC
Panel 2 left and right exchange
Blackwood exchange of ashtray
Shift knob change replacement!

Replacement of six spark plugs completed
Air cleaner replacement
Air conditioner cleaner exchange
Rikimori GT-1 10W-60
Complete replacement of engine oil

Mileage is actual driving
It is about 150,000 kilos!
Considering the mileage
of about 10,000 km a year,
About 20 years or more time axis
When it comes to flowing
The relative distance is
I think that it is a little less.

Further timing and overall
If you let me judge from mileage and flow
As a preliminary maintenance
It is the season in which you want to get
on the AT at an early stage!

As 124 Custom
To finish with this so far,
It is quite courageous and reasonable
It is the area where sense
and determination power are required.
Very condition and completeness as a base as well,
In addition, even a small place was exactly in hand
I pursued the ideal
It is a Complete machine.


For inquiries on many mails
I received your inquiry by phone!
There are also people who actually
went to AFF-1 to see the current car!
Now we are in the process of
negotiating under the water so early!


Toshifumi Kako
































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































0 件のコメント: